Strona główna serwisu Gazeta Policyjna

ELEC 2014 (nr 116/11.2014)

O strategiach budowania silnej organizacji i skutecznej komunikacji społecznej rozmawiali eksperci do spraw public relations podczas konferencji, która odbyła się na początku października w siedzibie Europolu w Hadze.

Konferencja European Law Enforcement Communicators (ELEC) skupiła 45 uczestników z 15 krajów Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych i Kanady, w tym przedstawicieli Eurojustu, Frontexu, EuropoluInterpolu. Gościem honorowym była szefowa belgijskiej policji Catherine De Bolle. Wydział Komunikacji Społecznej Gabinetu Komendanta Głównego Policji reprezentowały zastępca naczelnika kom. Beata Radoń i główny specjalista Beata Perkowska.

Punktem wyjścia dyskusji był wykład profosor Gabrielle Belschak-Jacobs z Uniwersytetu Erazma w Rotterdamie na temat budowania i utrwalania pozytywnego wizerunku instytucji. Następnie przedstawiciele Europolu, agencji federalnych Stanów Zjednoczonych (FBI, ATF, ICE), policji belgijskiej, kanadyjskiej, fińskiej, szwedzkiej, a także Międzynarodowego Stowarzyszenia Szefów Policji (IACP) prezentowali narzędzia, które – w ramach długofalowej strategii komunikacyjnej – wykorzystują do budowania silnej i pozytywnej marki.

Szczególną uwagę, w kontekście kreowania wizerunku organizacji, zwrócono na rolę mediów społecznościowych (Facebook, Twitter, You Tube, Instagram), których zaletą jest prowadzenie aktywnego dialogu ze społeczeństwem. Warsztaty case study pozwoliły uczestnikom podzielić się realnymi sytuacjami z codziennej pracy i wymienić doświadczenia związane z zarządzaniem informacją w sytuacjach kryzysowych. 

Było to już 11. spotkanie komunikatorów reprezentujących europejskie organy ścigania, którego organizatorami były Europol i policja belgijska. Kolejna konferencja będzie poświęcona komunikacji wewnętrznej i mediom społecznościowym.

Beata Perkowska
zdj. Europol


Zobacz także:
Dla młodych policjantów (nr 116/11.2014)
Międzynarodowy dialog (nr 116/11.2014)