Błękitnoszary, błękitny, granatowy, czarny i biały to barwy mundurów polskiej Policji. Podobne kolory znajdziemy na policyjnych stronach internetowych. Niestety, praktycznie twórcy każdej z nich używają własnych odcieni i sposobów zestawienia tej palety. Identyczny los dzieli policyjna gwiazda - nieoficjalne logo Policji, symbol zaczerpnięty z oznaczenia identyfikacji indywidualnej (tzw. blachy). W policyjnym Internecie znajdziemy kilka jej różnych graficznych interpretacji.
Czy instytucja zatrudniająca ponad 120 000 osób nie mogłaby mieć spójnego wizerunku, określonego przez oficjalnie wyznaczone standardy? Jak widać, przepisy o umundurowaniu i oznakowaniu pojazdów nie wystarczą.
Policji potrzebne jest jej "Corporate Identity" (CI). To angielskie określenie opisuje zbiór zasad prezentowania instytucji zarówno w kontaktach zewnętrznych, jak i w relacjach wewnętrznych. Jego podstawą jest logo oraz paleta kolorów. Elementy, które dzięki promocji i konsekwentnemu stosowaniu stają się powszechnie identyfikowane. Zaawansowane działania CI pozwalają na wyrażanie przez wizerunek celów i misji instytucji.
[...]
Archiwalne wydania POLICJA 997 w postaci plików PDF, można pobrać z archiwum strony.